Uopfordret ansøgning

Her kan du få inspiration, sparring og feedback på din ansøgning og CV. Så er du forhåbentlig godt på vej til jobsamtalen.

Uopfordret ansøgning

Indlægaf Janus Hansen » 10. maj 2009, 21:18

Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg finder ud af om et firma tager imod en ansøgning der er uopfordret?

Janus
Janus Hansen

Re: Uopfordret ansøgning

Indlægaf Mus78 » 14. jul 2009, 22:10

Hej Janus

Det er da bare at sende til alle de virksomheder du har lyst til, ønsker de ikke din uopfordret ansøgning så kan de jo bare smide den ud. Mit råd er bare at klø på.

Hygsom aften
Musen
Mus78

Indlægaf Tina » 12. aug 2009, 10:25

Jeg tror at mange virksomheder er glade for at få uopfordrede ansøgninger, for når de så mangler nye medarbejdere kan de bare kigge i bunken, og behøver så ikke at skulle ud og søge efter nye medarbejdere.
Nullermænd kommer af sig selv...Alt andet skal man kæmpe for.
Tina

Indlægaf HBPoulsen » 24. maj 2010, 14:12

Jeg har desværre erfaret, at mange steder hvor der bliver opfordret til at søge uopfordret, kan svaret tilbage være nedslående.
Bl.a. søgte jeg hos Frederiksberg Kommune...........svaret tilbage var at det var da pænt af mig, men at de ikke havde nogen stillinger der matchede i øjeblikket, så de ville da anbefale at jeg søgte direkte på en opslået stilling i stedet når det passede til mine kompetencer.
Så efter at have brugt tid på at formulerer en ansøgning, blev den 5 minuter efter den var sendt smidt i papirkurven..........det er sgu da ærligt.
I disse krisetider ved jeg at firmaerne helst vil have at man søger direkte på opslpede stillinger istedet, der hvor jeg har søgt har de modtaget mellem 400 - 800 ansøgninger og ønsker ikke at gemme dem de fravælger, jeg skal lige sige at jeg har søgt 300 stillinger nu uden held.

Mvh

Heidi
HBPoulsen

Indlægaf bjoernen » 11. aug 2010, 10:42

Jeg har ikke hørt noget fra dem som jeg har sendt uopfordret ansøgninger til. Kan man tillade sig at ringe og spørge om de har mod taget min ansøgning, og hvad de siger til den?
bjoernen

Tilbage til Feedback på CV/ansøgning