Hvad gør jeg?

Oplever du konflikter på din arbejdsplads, og har du brug for hjælp til at finde en effektiv og holdbar løsning. Her kan du vende din situation med de andre brugere.

Hvad gør jeg?

Indlægaf Mille » 30. sep 2009, 17:23

Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg er dagligt udsat for mobning af en af mine kolegaer, hun taler nedladende til mig og kalder mig med øgenavne. Jeg høre fra nogle af mine andre kolegaer at hun taler grimt om mig bag min ryg. Jeg er meget genert, og jeg er ikke typen der siger noget igen. Hun har altid været noget efter mig, lige fra jeg startede i firmaet, men det har taget til de sidste par måneder. Jeg gør ikke noget for at hun ikke skal kunne lide mig, og jeg har det rimeligt godt med de andre kolegaer, selvom jeg ikke snakker så meget med dem, grundet min generthed. Jeg er igang med at søge efter andre job, så jeg kan komme væk. Jeg har snakket med min læge og bedt om en lægeerklæring så jeg kan få et pusterum, men det vil hun ikke give mig, da hun siger at det bare er en nødløsning og ikke løser problemet. Men hvad pokker kan jeg så gøre, har I nogen gode råd? På forhånd tak for jeres hjælp.
Mille

Re: Hvad gør jeg?

Indlægaf Mus78 » 27. okt 2009, 19:50

Hejsa Mille

Den var straks værre, det kan være svært for os andre at råde dig i en sådan situation. Har du ikke en chef eller tillidsmand du kan gå til, og hvad med de kollegaer som du snakker lidt med, hvor er de i alt det her. Har du bedt dem om ikke at hjælpe dig og sige noget når hun folder sig ud eller hvad? Problemet med generte mennesker er at folk ofte kan tro at personen er arrogant, men jeg tror ikke at det er det der er tilfældet her. Jeg tror at din kollega fra start af har set dig som et nemt offer, og i og med du ikke har fået sagt fra fra start af er hun blevet over hund og dig selv underhund. Hun føler derved at hun har ret til at behandle dig sådan, hvilket hun selvfølgelig ikke har. Jeg kan se du skriver at du er ved at søge andet arbejde, som jeg godt forstår. Men hvor er det dog ærgerligt at du er nødt til dette, og mon ikke "nissen" flytter med. Hvordan har det været i skolen og andre job før, har du været lige så genert der?

At din læge ikke vil hjælpe dig, skal du ikke se som endnu et nederlag. Jeg kan godt forstå at du har brug for at komme væk, men det løser jo ikke problemet. Mit råd til dig at søge hjælp, måske hos en psykolog eller en coach som kan hjælpe dig med at finde dit selvværd frem.

Men Mille som jeg skrev i starten, tal med din chef han er nok den eneste der kan gøre noget ved det. Det er desuden hans pligt at I alle trives på arbejdspladsen.

Jeg håber alt det bedste for dig

Mange varme tanker fra Musen
Mus78

Indlægaf Oleol » 12. nov 2009, 09:01

Der er ikke andet at gøre end at tale med din chef og bede om et møde og evt. et konflikt møde efterfølgende med dig, din kollega og din chef. Der skal findes en løsning med det samme inden det bryder dig helt ned. Hjælper dette ikke, må din læge være indstillet på at give dig en syge meldning, hvis ikke...skift læge.

Du bliver nød til at tage tyren ved hornene, og få løst problemet.
Oleol

Indlægaf Tina » 28. nov 2009, 23:26

Hej Mille

Prøv at få øjenkontakt med hende og smile, sig god morgen når I møder, når du skal ud og hente en kop kaffe prøv at spørge om hun vil have en kop med. Se hvordan hun reagere. I stedet for at kravle langs muren må du træde frem og vise at det rager dig en fjer 8-)

Prøv, du kan blive overrasket ;)
Nullermænd kommer af sig selv...Alt andet skal man kæmpe for.
Tina

Indlægaf Mille » 21. feb 2010, 19:33

Jeg har sagt mit job op og været sygemeldt i en periode, hvor jeg har fået noget hjælp hos en psykolog, det har hjulpet mig et skridt videre. Jeg er igang med at søge nyt job nu, og håber på en ny start. Tak for jeres gode råd.
Mille

Tilbage til Konflikter på arbejdspladsen ift. chefen og/eller kolleger